Paylaşımlar Hakkında Yorum Yazmayı Unutmayın:)!!!

10 Mart 2014 Pazartesi

Türkiye’de internet reklamcılığı


      kısa geçmişine rağmen büyük yol kat etti. Günümüzde çoğu marka reklam kampanyalarını internetten yürütüyor. İnternet sayesinde milyonlarca kişiye ulaşmak daha kolay, daha az maliyetli ve etkili. İnternet kullanıcılarının sayısının artması ile birlikte belirli bir bölgeye ya da şehire yönelik yerel bazlı reklam seçenecekleri de kullanılmaya başladı. Bu durum da yerel internet reklamcılığı kavramının doğmasını sağladı. Örneğin Tekirdağ merkezli bir markanız var. Bu markanın reklamını Tekirdağ sınırları içerisindeki hedef kitlenize uygun bir şekilde tanıtmak istiyorsunuz. Bunun için geleneksel reklamda o ilde faaliyet gösteren televizyon kanallarını, radyo istasyonlarını, yerel gazeteleri, dergileri, reklam ajanslarını ve o ildeki billboard'ları seçmek durumundasınız. Böylece mesajınız hedef kitlenize en etkili şekilde ulaşacaktır. Reklam kampanyanızı sadece internet üzerinden yürütecekseniz o ilde faaliyet gösteren internet gazetelerini, internet portallarını seçmelisiniz.Yerel internet reklamcılığı her ne kadar yeterince önemsenmese de aslında çok etkili bir reklam yöntemi. Çünkü maliyeti daha az. Hedef kitlenizi doğru tanımlarsanız  ekstra maliyetten kurtulmuş olursunuz. Ben bölgesel olarak faaliyet gösteren şirketlere, markalara her zaman yerel internet reklamcılığı modelini uygulamalarını öneriyorum. Kendi bölgesindeki yerel iletişim mecralarına kayıtsız kalan markaların başarılı olması, tanınması çok zor. Yerel internet medyasında görünür olmak daha kolay. Yerel internet medyasına özel içerik ve tanıtım modelinin geliştirilmesi ile nokta atışı yapmak mümkün. Eskiden en büyük reklam mecrası olarak televizyon kanalları, gazeteler ve radyolar ön plandaydı. Ancak bu alanlarda yayınlanan reklamlar maliyet olarak daha fazla olduğu için sadece büyük markalar etkili kampanyalar düzenleyebiliyordu. Küçük ve orta çaplı şirketlerin, markaların yaygın medyada görünmesi için ciddi bir reklam bütçesi ayırması gerekiyordu. Bu yüzden çoğu köklü, kendi çapında kaliteli ürün ve hizmet üreten şirketler kendi faaliyet bölgelerinde bile tanınmıyordu.

2 yorum: